-- REAL SOCIEDAD FUNDAZIOA -- MEMORIA 18-19
18-19 MEMORIA EUSKARA, TALDEAN ERE BAI “D ereduko kirola” ikerketa eta esku hartze programa bat da, eta hiru urtean zehar 10 eta 16 urte bitarteko futbolarien eta Realeko entrenatzaileen arteko hizkuntza dinamikak aztertu ditu, baita beste hiru euskal klubetan ere. Proiektuak ondorioztatu du euskara normalizatzeko beharrezkoa dela kirol arloari berariazko arreta eskaintzea. “Eskolan euskara ikasteko eta erabiltzeko gazteek eskuratzen duten oinarria aberastu eta osatu egin daiteke kirolean. Baina, horretarako, beharrezkoa da eskolan erabiltzen den eredua egokitzea, mimetikoki erreproduzitu gabe”. “D ereduko kirola” programaren konklusioetako bat honako hau da: “Entrenatzaileek eta jokalari gazteek euskara gehiago erabiltzeko baldintza egokiak sortzea helduei dagokie batez ere. Klubetako arduradunak dira irizpideak zehaztu eta giro egokiak sortzeko gaitasuna dutenak, kirol kluba euskararen erabilerarako gune babestua izan dadin”. Proiektua Soziolinguistika Klusterrak gidatu du, eta EHUko ikertzaileekin eta Urtxintxa eta Topaguneko teknikariekin lankidetzan landu dute; Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak finantzatu dute. Kirola “hirugarren espazio” gisa indartzeko beharra detektatu dute adituek, eskolako hizkuntza ohiturak eta kalekoak lotuz. Horrek aukera emango luke gazte askok egiten duten ahaleginari jarraipena emateko, eta euskara erabiltzeko duten eskubidea praktikan hedatzeko. Lanak ondorioztatu duenez, “gazteen bizitzan garrantzi berezia duen espazio bat da taldea. Taldearen bizipen kolektibo horretan baldintza egokiak batzen dira taldean euskararen erabileran erronka eta helburu berriak planteatzeko, eta helburuok lortzeko”. EL EUSKARA, TAMBIÉN EN EQUIPO “D ereduko kirola” es un programa de investigación e intervención que a lo largo de tres años ha analizado las dinámicas lingüísticas entre futbolistas de 10 a 16 años y sus entrenadores en la Real Sociedad, así como en otros tres clubes vascos. El proyecto ha concluido que para la normalización del euskara es necesario dedicar una atención específica al ámbito deportivo. “La base que adquieren los jóvenes para el conocimiento y el uso del euskara en la escuela puede enriquecerse y completarse en el deporte. Pero para ello es preciso adecuar el modelo utilizado en la escuela, sin reproducirlo miméticamente”. “D ereduko kirola” señala entre sus conclusiones que “la tarea de crear condiciones adecuadas para un mayor uso del euskara de entrenadores y deportistas jóvenes corresponde sobre todo a los adultos. Son los responsables de los clubes quienes tienen la capacidad de marcar criterios y crear ambientes adecuados para que el club deportivo sea un espacio protegido para el uso del euskara”. El proyecto, liderado por Soziolinguistika Klusterra y desarrollado en colaboración con investigadores de la UPV/EHU y técnicos de Urtxintxa y Topagunea, ha sido financiado por la Diputación Foral de Gipuzkoa y el Gobierno Vasco. Los expertos han detectado la necesidad de reforzar el deporte como “tercer espacio”, enlazando los hábitos lingüísticos de la escuela y los de la calle. Euskara. “D ereduko kirola” Realak “D ereduko kirola” proiektuan parte hartu du, eta konklusioak Zubietan aurkeztu dira. / Los conclusiones del proyecto “D ereduko kirola”, en el que ha estado implicada la Real Sociedad, fueron presentadas en Zubieta. JARDUERA SOZIALAK ACTIVIDADES SOCIALES 02 26
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