REAL SOCIEDAD FUNDAZIOA MEMORIA 2017-2018
/03/ ZUBIETAKO HARROBIA LA CANTERA DE ZUBIETA “IKASKETA PERTSONALA BULTZATZEN DUGU” “POTENCIAMOS SU APRENDIZAJE PERSONAL” “ENTRENAMENDU MENTALA ENTRENAMENDUAREN ZATI DA” Urtetan, Zubietako harrobiko taldeen dinamika ez da ulertzen Juan Carlos Ubis psikologoaren eta Jon Berastegi psikopedagogoaren presentziarik gabe, biak ala biak gazteen garapeneko alderdi sozio-emozionala laguntzen baitute Aurrera programaren bitartez. - Jokalari infantilek eta kadeteek alderdi mentala eta emozionala landu beharra dute? - Lehen alderdi mentala entrenatzaileen gauzak ondo egitearen menpe gelditzen zen, beraien poltsiko- psikologiaren menpe. Hala ere, ez dago buruaren eta gorputzaren arteko banaketarik, eta entrenamendu mentalak gero eta pisu handiagoa du eliteko kiroletan, non diferentzia marka dezakeen. Txiki-txikitatik hasten bagara eta emozioak, sentimenduak eta gaitasun pertsonalak erabiltzen ikasten badugu, beharbada, ez gara urrutirago iritsiko baina bai izango garela garatuagoak gizaki gisa. - Nola hasi zineten Zubietan lanean? - Gu, ikastetxeetan ari ginen adimen emozionala lantzen, eta, orduan, Luki Uriartek arreta jarri zuen eredu horretan eta otu zitzaion prestakuntza kirolera aldatzea. Gurekin harremanetan jarri eta dagoeneko 2009-2010ean entrenatzaileekin hasi ginen lanean eta hurrengo urtean, proba pilotu gisa, jokalariekin. Jon Berasategik eta biok Aurrera deitzen dugun programa diseinatu genuen 2012- 2013an. Programak gaitasun sozio-emozionalak garatu nahi ditu, Realeko prestakuntza futboleko etapetan kirol errendimendua hobetzeko, eta ordutik ari gara aplikatzen infantilen eta kadeteen ekipoetan. - Zertan eragiten du programak? - Kirola egiteak kirolari gazteen inguru sozio-emozionalean eragiten duten zenbait alderdi dakartza berarekin batera: presio soziala, lesionatzeko beldurra, pertsonen arteko arazoak, familia ingurutik aldentzea… Prozesu horiek erregulatu egin behar dira frustrazioari aurre egiteko eta emozioak kudeatzeko. Batzuek era naturalean egiten dute eta beste batzuek pertsona guztiok ditugun gaitasun sozio-emozional horiek landu beharra dute. Kalitatezko lan psikologiko batek lagundu egiten die beraien ongizate eta errendimenduaren gaineko efektu negatiboak eramaten, kontrarrestatzen edo txikitzen, eta baita lehiarako abantaila emango dieten kualitate naturalak bultzatzen eta trebetasunak garatzen ere. Ez diegu begiratzen “EL ENTRENAMIENTO MENTAL ES PARTE DEL ENTRENAMIENTO” Hace años que la dinámica de los equipos canteranos de Zubieta no se entiende sin la presencia del sicólogo Juan Carlos Ubis y el sicopedagogo Jon Berastegi, que con el programa Aurrera apoyan el aspecto socio-emocional en el desarrollo de los chavales. - Los jugadores de infantil y cadete también necesitan trabajar la parte mental y emocional? - Antes la parte mental se quedaba al buen hacer de los entrenadores, a su sicología ‘de bolsillo’. Sin embargo, la separación mente/cuerpo no existe y el entrenamiento mental cada vez tiene más peso en los deportes de élite, donde puede marcar la diferencia. Si empezamos en edades tempranas y aprendemos a manejar las emociones, los sentimientos, las competencias personales, vamos a llegar quizás no más lejos pero sí más desarrollados en lo humano. - ¿Cómo empezaron a trabajar en Zubieta? - Estábamos trabajando la inteligencia emocional en los centros escolares, cuando Luki Iriarte se fijó en ese modelo y tuvo la idea de trasladarlo al deporte de formación. Contactó con nosotros y en 2009-2010 ya empezamos a trabajar con los entrenadores y al año siguiente, como prueba piloto, con los jugadores. En 2012-13 Jon Berastegi y yo diseñamos el programa que llamamos Aurrera, de desarrollo de competencias socio-emocionales para la mejora del rendimiento deportivo en las etapas de fútbol formación de la Real Sociedad, que desde entonces aplicamos en los equipos infantiles y cadetes. - ¿Sobre qué incide el programa? - La práctica deportiva trae aparejada una serie de circunstancias que repercuten en la esfera socio-emocional de los jóvenes deportistas: la presión social, el miedo al error, las lesiones, los problemas interpersonales, el alejamiento del entorno familiar,… Son procesos que hay que regular para afrontar la frustración y gestionar las emociones. Algunos lo hacen de manera natural y otros necesitan trabajar esas competencias socio-emocionales que todas las personas tenemos. Un trabajo psicológico de calidad les ayuda a sobrellevar, contrarrestar o minimizar los efectos negativos sobre su bienestar y su rendimiento, así como a potenciar sus cualidades naturales y a desarrollar habilidades que les aporten una ventaja competitiva. No nos fijamos en los resultados sino en los 68
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